&w=3840&q=75)
Bestyrelsesnetværk
INTRODUKTION TIL Business Vejles Bestyrelsesnetværk
I en verden præget af hastige skift, geopolitiske forandringer og komplekse udfordringer spiller professionelle bestyrelser en vigtig rolle i at sikre virksomheders konkurrencekraft og bæredygtige vækst. Og det er både små og store selskaber, der står i en uforudsigelig og omskiftelig verden. Derfor er kravene til bestyrelsesarbejdet også ændret og kravene kompetencer, sammensætning og strategisk udsyn er øget.
Business Vejles bestyrelsesnetværk er tænkt som et forum for virksomhedsejere og bestyrelsesmedlemmer, der ønsker at styrke deres professionelle tilgang til bestyrelsesarbejdet gennem videndeling, erfaringsudveksling og netværk. Vi sætter fokus på den løbende udvikling af bestyrelseskompetencer og understøtter medlemmerne i at navigere i en ”vild verden” præget af nye vilkår.
Netværkets medlemmer kommer med forskellige baggrunde, erfaringer og brancher, hvor den fælles intention er at fremme god ledelsespraksis og styrke bestyrelsens strategiske værdi. Gennem oplæg, drøftelser, dilemmaer og cases skabes rum for refleksion, sparring og nye perspektiver.
DET PRAKTISKE
Målgruppe
Bestyrelsesnetværket henvender sig til virksomhedsejere og bestyrelsesmedlemmer, der ønsker at styrke deres professionelle tilgang til bestyrelsesarbejdet gennem videndeling, erfaringsudveksling og netværk. Der optages max. 20 medlemmer.
Mødedatoer, tidspunkt og sted
· Der afholdes 4 møder over et halvt år: torsdag 25. september 2025, tirsdag 25. november 2025, tirsdag 27. januar 2026 samt torsdag 19. marts 2026.
· Møderne afholdes kl. 7:30 – 10:00 og begynder med morgenmad og netværk, hvorefter der er oplæg og arbejde i grupper.
· Første møde afholdes på Hotel Vejlefjord, mødesteder for de øvrige meddeles i god tid.
Medlemskab og tilmelding
Deltagelse i netværkets 4 møder: 1.995 kr. + moms
Tilmelding sker på Business Vejles hjemmeside – link her
INDHOLD I OVERSKRIFTER
Møde 1 – torsdag 25. september 2025: Rammen
Rammen om det gode bestyrelsesarbejde
Arbejde med ”Anbefalinger til god selskabsledelse i SMV’er”
Møde 2 – tirsdag 25. november: Bestyrelsens sammensætning og samarbejde
Kompetencer og profiler
Deltagernes egne cases/eksempler – både virksomhedens perspektiv og kandidatens perspektiv
Møde 3 – tirsdag 27. januar: Bestyrelsen i arbejdstøjet
Dilemma/case – fra medlemmernes egen verden
Deltagerne arbejder med dilemmaet/casen som var de en bestyrelse/et advisory board
Møde 4 – torsdag 19. marts: Den værdiskabende bestyrelse i fremtiden
Hvad er der ”på spil” for bestyrelsen, hvordan kan bestyrelsen tilrettelægge sit arbejde og sine indsigter/inspiration osv.
HVEM FACILITERER?
Business Vejles Bestyrelsesnetværk faciliteres af Jette Ditlev, Ditlev Consulting, der har + 30 års erfaring med at arbejde i og med bestyrelser i både store og små virksomheder. Hun har bestyrelsesuddannelser fra Aarhus-BSS og INSEAD, ligesom hun deltager i en række stærke netværk omkring ledelse og bestyrelsesarbejde. Hun er en af medforfatterne til ”Anbefalinger til god selskabsledelse i SMV’er”, der er udgivet i foråret 2025 af Asnet Board.



&w=640&q=75)
BusinessVejle er et indflydelsesrigt erhvervsnetværk, der skaber rammerne for inspiration og udvikling.
Medlemstilbud
Om BusinessVejle
BusinessVejle
Spinderihallerne
Spinderigade 11, G11
7100 Vejle
CVR: 13 08 97 01